آیا انواع قفسه بندی فروشگاهی را می شناسید
نوشته شده توسط : فضاسازان امین
امروزه در سطح شهرهای بزرگ فروشگاه های زیادی دیده می شوند که بزرگ و وسیع هستند که باید از چیدمان مناسب برخوردار باشند. پس با این وجود باید از قفسه بندی مناسبی برای آنها استفاده کرد که مناسب ترین قفسه بندی برای فروشگاه های زنجیره ای و همینطور سوپر مارکت ها، استفاده از قفسه بندی فروشگاهی می باشد.
 
تیم تحقیقاتی فضاسازان امین با ارائه این گزارش در نظر دارد تا به معرفی قفسه بندی فروشگاهی و همینطور انواع آن بپردازد. پس با ما همراه باشید.
 

قفسه بندی فروشگاهی چیست؟

برای داشتن دکوراسیون زیبا و منظم در فروشگاه خود و همینطور جذب مشتری، بهترین روش چیدمان برای فروشگاه ها، استفاده از قفسه بندی فروشگاهی می باشد که باعث نظم دادن به نوع چیدمان اقلام مختلف موجود در فروشگاه می شود. استفاده از این قفسه بندی علاوه بر نظم، باعث دسترسی راحت تر مشتریان به کالای مورد نظر خود می شود.
 
سیستم قفسه بندی فروشگاهی به طور معمول در سبک های مختلفی چون یک ردیفه و همینطور دو ردیفه که سرلاین های مختلف به آن وصل می شوند ساخته می شوند و استفاده آنها بیشتر برای کالاهای سبک و معمولی که با دست به راحتی جابجا می شوند می باشد. امروزه فروشگاهی وجود ندارد که از استفاده قفسه بندی فروشگاهی بی بهره مانده باشد. همچنین فروشگاه ها در قسمت های مختلف خود از انواع قفسه بندی در سبک های دیگر نیز استفاده می کنند. بطور مثال در قسمت انبارهای خود از قفسه بندی پیچ و مهره ای بهره می برند.
 
معرفی قفسه بندی فروشگاهی | قفسه بندی فضاسازان امین
معرفی قفسه بندی فروشگاهی

انواع قفسه بندی فروشگاهی

در بیان کلی قفسه بندی های فروشگاهی در سه نوع زیر ساخته می شوند:
  • قفسه بندی فروشگاهی دیواری
  • قفسه بندی فروشگاهی خود ایستا دو طرفه
  • قفسه بندی فروشگاهی خود ایستا یک طرفه
هر کدام از انواع قفسه بندی فروشگاهی نام برده شده دارای مزیت ها و ویژگی های مختلف می باشد که با توجه به ویژگی های موجود هر یک می توانید مناسب ترین قفسه بندی مورد نیاز خود را تهیه کنید.

انواع دیگر قفسه بندی های فروشگاهی

و اما از قفسه بندی های فروشگاهی انواع دیگری وجود دارد که در سال های اخیر استفاده از آنها بسیار مورد توجه قرار گرفته و هر یک برای استفاده برای قسمت مختلف فروشگاه یا برای فروشگاه هایی با ویژگی مختلف مناسب می باشد. از دیگر انواع قفسه بندی مناسب برای فروشگاه ها می توان به هر یک از موارد زیر اشاره کرد:
هر یک از قفسه بندی های نام برده دارای مزیت ها و کاربردهای خاص خود بوده که در ادامه به معرفی هر یک می پردازیم.

قفسه پنلی و جنس آن

یکی از قفسه بندی های مورد استفاده در فروشگاه ها که جزو قفسه بندی ساده محسوب می شود، قفسه بندی پنلی می باشد که هم بسیار پرکاربرد بوده و هم بیشتر برای خرده فروشی ها استفاده می شود. از مزیت استفاده از قفسه بندی پنلی می توان به این مورد اشاره کرد که مشتریان به راحتی و بسیار سریع می توانند محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. در واقع استفاده از قفسه پنلی موجب می شود تا به صورت منظم تمامی اجزا را سازماندهی کند و در عین حال در فضای مغازه صرفه ‌جویی شود.
 
جنس قفسه های پنلی از فیبر با تراکم متوسط بوده و برای داشتن ظاهر زیبا و شیک از یک لایه ورق بر روی آن استفاده می کنند. قفسه های پنلی از استحکام بالایی نیز برخوردار است و همینطور در رنگ ها و طرح های مختلف روانه بازاز می شود.
 
 
استفاده از قفسه بندی پنلی | قفسه بندی فضاسازان امین
استفاده از قفسه بندی پنلی

استفاده از استندهای فروشگاهی در مراکز فروش

مهمترین قفسه بندی در فروشگاه ها استفاده از استندهای فروشگاهی می باشد. این نوع قفسه بندی فروشگاهی کاربردهای فراوانی داشته و خرید استندهای فروشگاهی مقرون به صرفه می باشد.
 
استند فروشگاهی همان قفسه بندی قرارگیری اجناس مختلف می باشد که از جنس چوب، فلز یا پلاستیک بوده و به صورت ایستاده در مراکز فروش قرار می گیرد. پس به طور کلی می توان گفت که کاربرد استند فروشگاهی، مانند کاربرد کمد دیواری است و ویترین قابل دسترسی مشتریان نامیده می شود. این محصولات ساده اما پر کاربرد، را می توان به راحتی تهیه و در هر نقطه از فروشگاه نصب نمود.
 
 
استند فروشگاهی برای مراکز فروش | قفسه بندی فضاسازان امین
استند فروشگاهی برای مراکز فروش
 
 
کاربرد استندهای فروشگاهی نظم دهی به مراکز خرید و فروشگاه ها بوده و میزان فروش یک محصول نیز به طور طبیعی به این عوامل بستگی دارد. برای مثال از استندهای فروشگاهی فلزی که به صورت ظروف سوفله می باشند، برای نگه داری مواد غذایی گرم در رستوران ها استفاده می شود.
 
استندهای فروشگاهی در انواع فلزی، چوبی، پلاستیکی و به تازگی از استندهای فروشگاهی از جنس مقوای فشرده نیز استفاده می شود. این نوع قفسه بندی فروشگاهی علاوه بر وزن بسیار کم، قیمت مناسبی داشته و برای استفاده از در مناطق خشک بسیار مناسب است. از معایب استند با جنس مقوای فشرده می توان به مقاومت کم و طول عمر کوتاه آن اشاره کرد.

استفاده از قفسه بندی مثلثی برای نمایش فصلی محصولات

امروزه برای جلوه دادن بیشتر محصولات و زیبا کردن دکوراسیون داخلی از قفسه بندی های مثلثی استفاده می شود. این نوع قفسه بندی فروشگاهی از جذابیت بالایی برخوردار بوده و مناسب ترین کاربرد آن برای نمایش فصلی محصولات می باشد. قفسه بندی مثلثی نیز موجب می شود تا مشتری به راحتی محصولی که مد نظر دارد را پیدا کند. برای بسیار از افراد این سوال قطعا پیش آمده است که چرا برای نمایش محصولات فصلی از قفسه بندی مثلثی استفاده می شود؟
 
برای اینکه تمام محصولات شما در فصل مناسب خود به فروش برسند بهتر است از قفسه های مثلثی استفاده کنید و با قرار دادن آن در نزدیک درب ورودی مشتریان خود را ترغیب خواهید کرد تا محصول را خریداری کنند. همچنین باید بدانید که به طور کلی توجه مشتریان همیشه در هنگام ورود به سمت راست می چرخد بنابراین در بیشتر مواقع مشتریان بعد از ورود به فروشگاه به سمت راست رفته و اگر شما بخواهید محصولات فصلی را با بهترین بازدهی به فروش برسانید پیشنهاد می شود که قسمت راست فروشگاه و در جلوی ورودی از قفسه های مثلثی برای ارائه محصولات فصلی استفاده کنید، به طوری که این قسمت به عنوان دیوار قدرت شناخته می‌ شود.
 
نمایش فصلی محصولات با قفسه بندی مثلثی | فضاسازان امین
نمایش فصلی محصولات با قفسه بندی مثلثی
 
در کنار محصولات فصلی می ‌توانید اقلامی جذاب تر و نه لزوماً محبوب تر را انتخاب کرده تا بازدید کنندگان ضمن مشاهده این محصولات از محصولات فصلی شما نیز دیدن کنند. همیشه سعی کنید اجناس فصلی را از لحاظ بسته بندی تمیز و سالم نگه دارید تا رغبت مشتریان جهت خرید بالاتر برود.

با روش های مختلف قفسه بندی فروشگاهی خرده فروشی بیشتر آشنا شوید

همانطور که در موارد بالا به آن اشاره کردیم، هدف اصلی از قرار دادن قفسه در فروشگاه ها علاوه بر داشتن دکوراسیون زیبا، جذب مشتری می باشد. با روش های مختلف قفسه بندی فروشگاهی خرده فروشی می توان نسبت به جلب نظر مشتری و کسب سود اقدام نمود. از اصول قفسه بندی فروشگاهی خرده فروشی می توان به چیدمان درست کالا در قفسه ها اشاره نمود. از دیگر نکات در قفسه بندی فروشگاهی دسته بندی محصول، درج قیمت، استفاده بهینه از طبقات قفسه بندی و ... می باشد.
 
در برخورد اول مشتریان به فروشگاه، نوع چیدمان نقش مهمی در افکار مشتریان خواهد گذاشت و تصویری کلی در ذهنشان نقش خواهد بست. در قفسه بندی فروشگاهی خرده فروشی دسته بندی کالا و محصولات نکته بسیار مهم می باشد و با دسته بندی مناسب علاوه بر اینکه مشتریان دیگر سردرگم نخواهند بود، از اتلاف وقت آنها نیز جلوگیری می شود.
 
قفسه بندی فروشگاهی خرده فروشی | قفسه بندی فضاسازان امین
قفسه بندی فروشگاهی خرده فروشی
 
برای مثال در یک فروشگاه خرده فروشی انواع مواد بهداشتی و شوینده، مواد غذایی، و ... در قفسه بندی جداگانه قرار می گیرد. بدین صورت خریدار می تواند با مشاهده برند های مختلف محصول و مقایسه آنها کالا مورد نظر خود را خریداری نماید. هر یک از قفسه بندی های فروشگاهی خرده فروشی را بهتر است بر اساس موارد زیر استفاه کنید:
  • استفاده بهینه از فضای موجود
  • قرار دادن محصولات پر فروش در قفسه های میانی 
  • قرار دادن برچسب قیمت
  • نظم و ترتیب در چیدمان محصولات قفسه بندی

استفاده از رگال برای فروشگاه های پوشاک

رگال یا همان قفسه انبار جهت نگهداری پوشاک، قفسه هایی هستند که به صورت ایستاده برای آویزان کردن هر نوع پوشاک، طراحی و ساخته می شوند. معمولا رگال ها مدلی از قفسه های پانل راک هستند که شکل و ظاهری شبیه به آنها دارند اما تا حدودی تغییر کرده اند و از قفسه های انبار به حساب می آیند و از سختی و همچنین استقامت خوبی برخوردار هستند. قفسه انبار جهت نگهداری پوشاک برای رفع نیاز تولیدکنندگان پوشاک و توزیع کنندگان هر نوع البسه و همینطور صنف خرده فروشان و عمده فروشان پوشاک مورد استفاده قرار می گیرند؛ زیرا این نوع قفسه ها به شکل استانداردی می توانند حجم زیادی از پوشاک های متنوع را در حالتی منظم جاسازی و انبار کنند.
 
رگال برای فروشگاه پوشاک | قفسه بندی فضاسازان امین
رگال برای فروشگاه پوشاک
 
طراحی رگال های فروشگاه های پوشاک به گونه ای است که به راحتی می توان در هر ارتفاعی آن را تنظیم کرده و با کم و زیاد کردن ارتفاع آن می توان بیشترین کاربری را خواهد داشت.




:: برچسب‌ها: قفسه بندی فروشگاهی , انواع قفسه بندی فروشگاهی , قفسه بندی پنلی , قفسه بندی رگالی , استند فروشگاهی , قفسه بندی مثلثی , خرید انواع قفسه فروشگاهی , قفسه بندی فضاسازان امین ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سئو
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور استانبول
برگزار کننده بهترین تورهای خارجی
www.alefbatour.com

تور ترکیه
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

خرید بلیط هواپیما
خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری
www.Trip.ir

قفسه بندی
قفسه بندی فلزی انبار
www.fazasazanamin.com
طراحی وب سایت و سئو سایت :پیام آوران پارسیان