نوشته شده توسط : فضاسازان امین

چکش اشمیت Schmidt Hammer چیست؟

چکش اشمیت یکی از رایج ترین و پرمصرف ترین ابزارهای ضربه زنی است، که در صورت استفاده صحیح می تواند وسیله ای با ارزش باشد. اما بی دقتی و استفاده بدون تشخیص پارامترهای موثر میتواند به نتایج نادرستی منجر گردد. چکش اشمیت روشی سریع و کم هزینه و غیرمخرب هم در آزمایشگاه و هم در محل میباشد . از چکش اشمیت برای ارزیابی قسمت‌های مشکوک بتن نیز می‌توان استفاده کرد. هم چنین می‌توان با استفاده از چکش اشمیت، ویژگی‌های دو قسمت مختلف از بتن را با هم مقایسه کرد. هنگامی که چکش اشمیت بر سطح بتن فشرده می‌شود، پلونگر یا لاستیک سر چکش با فشار که از سوی بتن به خاطر خاصیت ارتجاعی‌اش بر آن وارد می‌شود، به عقب بازمی‌گردد. این نیرو و انرژی وارد شده به چکش اشمیت اندازه گیری می‌شود و با استفاده از ثابت‌های خاص، مقاومت بتن و دیگر ویژگی‌های آن اندازه گیری می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که بتنی که دارای مقاومت و سختی کمتری است، انرژی بیش‌تری را جذب می‌کند و ارتجاع آن کم‌تر است. در مقابل بتنی که دارای مقاومت بالا و سختی زیاد است، بیشتر انرژی را به چکش اشمیت بازمی‌گرداند. چکش‌های اشمیت دارای نموداری بر روی بدنه‌ ی خود هستند که هم‌زمان میزان مقاومت بتن را نشان می‌دهند. یعنی در همان زمان آزمایش مقاومت بتن مشخص می‌شود و دیگر نیازی به محاسبات دیگری نیست. تست چکش اشمیت بر پایه این نکته بنا شده که قابلیت ارتجاعی یک جرم الاستیک به سختی سطح آن جرم (در این جا بتن) بستگی دارد.

 

واتراستاپ WaterStop چیست ؟

آب‌ بند یا واتر استاپ ( Waterstop ) عنصری مورد استفاده در سازه‌ های بتن است که برای جلوگیری از نفوذ مایعات (مخصوصا آب) در مفاصل و درزهای آن تعبیه می‌شود. در تولید واتراستاپ‌ها از مواد مختلف و گسترده ‌ای استفاده می‌شود که هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خود می‌باشند. بنا به نیازهای مورد نظر در هر سازه، جنس واتر استاپ مورد نظر انتخاب می‌شودنحوه‌ ی عملکرد و کاربرد واتر استاپ‌ها به این صورت است که آن‌ها طول مسیر جریان و حرکت آب و یا مایعات دیگر را طولانی می‌کند تا آب نتواند نفوذ کند. همه‌ ی واتر استاپ‌ها معمولا دارای آج هستند که باعث چسبندگی و افزایش طول مسیر آب می‌شود. نوارهای آب‌ بند کننده واتراستاپ باید دارای انعطاف ‌پذیری زیاد بوده تا با ابعاد و حجم سازه‌های بتنی و با پیچیده شدن نوع مقاطع و شرایط اجرا تغییر شکل یافته و متناسب با ابعاد و اندازه‌ های سازه از نظر ضخامت، پهنا، نوع آج‌ها و تغییرات حفره و ... طراحی گردند. از جمله مهمترین ویژگی‌های کیفیتی واتراستاپ درصد ازدیاد طول، مقاومت کششی و سختی آن بوده که باید با الزامات استاندارد مطابقت داشته باشد و همچنین ماندگاری واتراستاپ چیست؟ در شرایط مختلف از جمله محیط‌ های قلیایی حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد، در غیر این‌ صورت واتراستاپ در محیط قلیائی بتن کیفیت خود را به سرعت از دست داده و دچار تغییر حالت گشته و منجر به نشت و بروز سایر مشکلات کیفی نظیر ترک‌ خوردگی و نشست تکیه‌ گاهی سازه و ... می‌گردد .

 

تست التراسونیک بتن چیست ؟

تست التراسونیک یا تست سرعت پالس های التراسونیک یک از انواع آزمایش های غیر مخرب برای سنجش میزان همگنی و مقاومت بتن می باشد. با انجام تست التراسونیک بتن ما می توانیم ضمن ارزیابی کیفی مقاومت بتن، به کیفیت دانه بندی در بتن در قسمت های مختلف و همچنین منحنی دانه بندی بتن دست پیدا کنیم. این آزمایش هم چنین نشان می دهد که آیا ناپیوستگی هایی مانند ترک و غیره در بتن وجود دارد یا خیر. در صورت وجود ناپیوستگی و ترک در بتن، به وسیله‌ ی این آزمایش می توانیم عمق ترک های موجود را تخمین بزنیم.  

 

 

 

بتن متخلخل یا اسفنجی چیست ؟

بتن متخلخل یک واژه است و طبق تعریف، ماده ای است با اسلامپ صفر که اجازه می دهد آب از آن عبور کند منابع آب زیرزمینی را تغذیه کند و مواد تشکیل دهنده آن سیمان پرتلند، سنگدانه درشت، مقدار کم یا فاقد ریزدانه،آب و مواد افزودنی می باشد. این عناصر در نهایت بتن سخت شده با حفرات مرتبط را تولید می کنند. طول عمر خدمت دهی روسازی متخلخل حاوی سنگدانه های درشت، حدودا 50-30 % بیشتر از روسازی معمولی است . دانه بندی و اندازه سنگدانه های درشت، نسبت آب به مواد سیمانی و میزان تراکم، بر اندازه حفرات اثر میگذارند و معمولا 8-2 میلیمتر هستند. معمولا برای ساخت بتن متخلخل از درشت دانه های با اندازه یکسان استفاده می شود که میتوان به راحتی به درصد حفرات بیش از 15 %رسید. این طرح های اختلاط عمدتا دارای نفوذپذیری بالا و مقاومت ناکافی می باشند. اندازه سنگدانه، دانه بندی و مقدار سنگدانه مصرفی در مخلوط بتن اسفنجی، همگی از عوامل تاثیر گذار بر مقاومت فشاری بدست آمده می باشند. افزایش مقدار خمیر سیمان به معنای افزایش مقاومت کلی مخلوط بتن متخلخل می باشد. افزایش در سطح خمیر سیمان، می تواند به راحتی از طریق استفاده از سنگدانه ریز بدست آید. با استفاده از سنگدانه ریز، سطح مخصوص سنگدانه ها بیشتر شده و خمیر سیمان سطح گسترده تری از سنگدانه ها را پوشش می دهد. نتایج نشان داد که نسبت آب به سیمان بهینه 0.32 تا 0.34 می باشد. مشخصات خمیر سیمان در بتن متخلخل تنوع گسترده ای نسبت به بتن معمولی دارد. خمیر سیمان استفاده شده در بتن متخلخل باید چسبندگی و عدم روانی بالایی داشته باشد.

 

 

 

 

فوم بتنی چیست؟

فوم بتن (concrete foamed ) یا بتن سبک به عنوان مصالحی که چگالی آن بطور قابل ملاحظه ای از بتن معمولی پایین تر است میتواند نقش موثری در کاهش وزن ساختمان ها، به ویژه در قسمت غیره سازه ای داشته باشد. فوم بتن پوششی ست سبک و مقاوم که برای مصارف گوناگون در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. از مهمترین و گسترده ترین موارد کاربرد فوم بتن, کف سازی طبقات ساختمانی ست. اجرای فوم بتن با استفاده از دستگاه فوم بتن با سرعت بالایی انجام میشود و بعد از اتمام کارهای تاسیساتی میتوان کف همه طبقات ساختمان را با آن پوشاند. به جای پوکه ریزی در کف, استفاده از ترکیبات فوم بتن باعث سبک سازی کف شده و عایق بندی حرارتی و صوتی کف ساختمان را انجام میدهد. یکی دیگر از موارد استفاده از فوم بتنچیست؟ ساخت دیوارهای یکپارچه در انواع سالن ها, سردخانه ها, گرم خانه ها و … میباشد.

 

 

ماستیک چیست؟

ماستیک محصولی است که از آن برای آب بندی استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم و مثبت ماستیک‌ها این است که پس از کیورینگ نیز حالت انعطاف پذیر خود را حفظ می‌کند. هم چنین از این محصول بر روی سطوحی از جنس دیگر نیز قابل استفاده است. بر روی سطوحی از چوب، آلومینیوم، شیشه و سنگ مرمر نیز می‌توان از ماستیک استفاده کرد. برخی پیمان‌ کاران از ماستیک به عنوان نوعی اتصال دهنده استفاده می‌کنند. به طور مثال از آن برای اتصال پنجره‌ها به سازه‌ی اصلی ساختمان استفاده می‌شود. ترک‌های موجود در حمام و دستشویی را می‌توان به وسیله‌ی ماستیک پر کرد تا از درز آب و رطوبت جلوگیری شود. در کف ‌پوش‌ها و کف بام نیز از محصولات مختلف و متنوع ماستیک‌ها می‌توان برای درزگیری و آب بندی بتن استفاده نمود. از انواع ماستیک ها می توان به ماستیک پایه قیری، ماستیک درزبندی بتن، ماستیک گرم، ماستیک پلی یورتان اشاره کرد. ماستیک‌ها معمولاً چیزی در حدود ۵ سال عمر دارند و پس از آن باید جایگزین شوند تا کیفیت مطلوب و مورد نظر از بین نرود. ضروری است که پیش از قرار دادن ماستیکچیست؟ در سطح مورد نظر، آن سطح کاملاً خشک و تمیز باشد.

 

دوغاب چیست ؟

دوغاب یک محصول اختلاطی است که به دلیل روانی زیاد عموما برای پر کردن فضاهایی که امکان دسترسی به آنجا وجود ندارد و همچنین آب بندی آن نقاط مد نظر است مورد استفاده قرار میگیرد. پر کردن درز لای کاشی های حمام و دستشویی و سرامیکها کاربرد عمومی استفاده از آن است. اما استفاده از آن برای آب بندی تونلها و متروها و همچنین اطراف لوله های گاز میدانهای حفاری استفاده صنعتی و خاص دوغاب چیست؟ میباشد. طرح اختلاط موارد استفاده دوغاب برای هر کدام از کاربردهای بالا متفاوت میباشد. دوغاب به‌طور عمومی به سوسپانسیون‌های با ویسکوزیته نسبتا بالا گفته می‌شود. یک دوغاب می‌تواند آمیزه‌ای باشد به‌ صورت زیر: مخلوطی از آب و سیمان. در کارهای درز ها مخلوط آن سیمان سفید و پودر سنگ و آب میباشد. این اختلاط در کاربردهای صنعتی افزودنی های دیگری را طلب میکند.

 

سیمان چیست ؟

اولین بار در تاریخ بشر کاری که در زمینه تهیه مخلوط مصنوعی از سنگ آهک و خاک رس برای تهیه  سیمان ( آهک آبی ) صورت گرفت ، در کشور فرانسه و توسط ویکات در ابتدای قرن نوزدهم بود . ویکات، سنگ آهک و خاک رس را با هم مخلوط کرد و سپس به همراه آب این مخلوط را آسیاب نمود و دوغاب حاصله را پخت. با توجه به مشخصه فوق سیمان چیست؟ می تواند دارای ترکیبات متفاوتی باشد و اصولا جزو ملات های آبی محسوب می گردد . ملات های آبی از دوران گذشته شناخته شده بودند . از جمله این ملات ها آهک است که مصری ها و یونانی ها با مخلوط کردن آن با خاکستر آتشفشانی ، خاک آجر و آب به نوعی آهک آبی دست می یافتند که خاصیت سخت شدن و فشار پذیری  داشت . با به کار بردن این ساروج رومی ها توانسته اند ساختمان های عظیمی بسازند که هنوز بقایای آن ها پس از گذشت چند هزار سال پا بر جا و قابل مشاهده باشد .

 

 

 

 

جهت مشاهده محصول و اطلاع از نحوه خرید و قیمت محصولات بتن می توانید با مشاوران فنیکلینیک بتن ایران در ارتباط باشید و یا با شماره های زیر در تماس باشید .


021-45872

021-44604438

021-44464877

021-44549511

 



:: برچسب‌ها: آزمایش چکش اشمیت, تست چکش اشمیت, گزارش کار چکش اشمیت, کاربرد چکش اشمیت, کارایی چکش اشمیت, معایب کار با چکش اشمیت, روش کار با چکش اشمیت, اهداف آزمایش چکش اشمیت, واتراستاپ, آب بند, انواع واتر استاپ, واتر استاپ پی وی سی, واتر استاپ هیدروفیلی, واتر استاپ بنتونیتی, واتراستاپ استاندارد, اتوی واتراستاپ, قیمت واتر استاپ, آزمایش التراسونیک بتن, تست التراسونیک بتن, اهداف تست التراسونیک بتن, نحوه انجام تست التراسونیک, اسکن بتن, پیرامون آزمایش التراسونیک بتن, تست های غیر مخرب بتن, بتن متخلخل, بتن اسفنجی, بتن هبلکس, بتن سبک, کاربرد بتن متخلخل, معایب بتن متخلخل, خرید بتن متخلخل, قیمت بتن متخلخل, خواص بتن هبلکس, مزایای بتن هبلکس, فوم بتن, مقاومت بتن, دوام فوم بتن, مزایای فوم بتن, کاربرد فوم بتن, مواد تشکیل دهنده فوم بتن, ماستیک, پوشش ماستیک, مزایای ماستیک, قیمت ماستیک, معایب ماستیک, ماستیک پلی یورتان, ماستیک پایه قیری, ماستیک درزبندی,دوغاب, کاربرد دوغاب, خرید دوغاب, قیمت دوغاب, دوغاب سیمان, سیمان, قیمت سیمان, خرید سیمان, سیمان پرتلند, اجزای سیمان, کاربرد سیمان در بتن, انواع سیمان, خصوصیات سیمان ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فضاسازان امین

شاتکریت چیست؟

بتن پاشی، اسپری کردن بتن یا شاتکریت (به انگلیسی shotcrete؛ مرکب از دو کلمه‌ ی shotو           concrete) است. معنی شاتکریت را می توان  به معنی پاشیدن بتن یا شاتکریت نام برد و فرآیندی است که در آن مخلوط بتن به صورت اسپری شده به محل مورد نظر پاشیده می‌شود. هدف از انجام دادن چنین پروسه‌ ای، این است که محصول نهایی ما، مقاومت بالا و نفوذپذیری کمی داشته باشد. یکی از ویژگی‌های اصلی بتن که همیشه عنوان می‌شود، شکل‌پذیری بالای آن است ( البته ممکن است تصورش را نمی‌کردید که بتن تا این حد انعطاف‌پذیر باشد ) و در واقعشاتکریت چیست؟ یکی از بهترین استفاده‌ های ما از این ویژگی منحصر به فرد بتن می‌باشد. در پاسخ به این سوال که بتن شاتکریت یا بتن پاششی چیست می توان گفت این نوع بتن برای تعمیر سازه های موجود و همچنین کارهایی که به قالب بندی نیاز ندارد و یا شکل های پیچیده با ضخامت کم مورد استفاده قرار می گیرد. عموما برای پوشش داخلی تونل ها و تانک ها و مخازن بتن پیش تنیده کاربرد دارد و از مصارف دیگر آن برای پایدار کردن صخره های سنگی شیب دار، پوشش دادن صفحات فولادی به منظور ایجاد سپر ضد آتش می توان نام برد. بتن پاشی یا شاتکریت به فرآیند اجرای بتن با فشار هوا و سرعت بالا بر روی سازه یا سطح اطلاق می شود. در این روش بتن متشکل از سیمان، ماسه و سنگدانه به صورت لایه ای متراکم خود نگهدار و باربر بر روی سطح قرار می گیرد. سرعت بالای شاتکریت باعث فشرده شدن بتن به صورت دینامیکی می شود.

 

ژل میکروسیلیس چیست؟

ژل میکروسیلیس یا میکروسیلیس ژل شده یا مکمل بتن نوعی افزودنی بتن اصلاح شده پیشرفته بر پایه روانسازهای بتن، ‌میکروسیلیس، سیلیس و الیاف پلی پروپیلن می باشد از این ژل برای ساخت انواع بتن توانمند،‌ بتن آب بند، ‌بتن نفوذ ناپذیر و بتن با دوام مورد استفاده قرار میگیرد . ژل میکروسیلیکا در واقع همان سیستم دوده سیلیسی و فوق روان کننده بصورت خمیری شکل و آماده مصرف میباشد که ضمن دارا بودن قابلیت افزایش مقاومت های شیمیایی و مکانیکی بتن، مسایل و مشکلات سیستم دو جزیی دوده سیلیسی + فوق روان کننده را هم بطور اساسی حل کرده است. در شرایط آب و هوایی مهاجم نظیر مناطق ساحلی و مناطق کویری نیاز به مواد افزودنی وجود دارد که بتن را نفوذ ناپذیر کند و جذب آب بتن را کاهش دهند که استفاده از ماده افزودنی ژل میکروسیلیکا یا مکمل بتن راهکار ایده آلی است . که علاوه بر وجود دوده سیلیس و الیاف پلی پروپیلن در ساختار خود که به تنهایی موجب بهبود خواص بتن خواهند شد، و همچنین ‌دارای روان کننده در فرمولاسیون خود می باشد که در نتیجه علاوه بر روانی بتن موجب کاهش آب مصرفی بتن نیز خواهد شد که به این ترتیب موجب افزایش مقاومت های بتن و خواص ویژه آن خواهند شد.

 

ضد یخ بتن چیست ؟

ضد یخ های بتن مواد شیمیایی هستند که به منظور پایین آوردن نقطه انجماد فاز مایع به آب اختلاط بتن اضافه می گردند. اولین راه حل گرم کردن مصالح و خصوصاً آب مصرفی در بتن است. البته این روش تقریباً ناکارآمد بوده و صرفاً نیروی زیادی را می‌طلبد. برای دومین راه حل می‌توان استفاده از مواد تسریع کننده را در نظر گرفت. این مواد موجب افزایش سرعت هیدراتاسیون و بالا رفتن دمای حاصل از هیدراتاسیون می‌شود. مقاومت بتن در سنین اولیه نیز افزایش می‌یابد.سومین راه حل و بهترین آن استفاده از ضد یخ بتن می‌باشد ( برای مثال مشخصات MTO ANTIFREEZ را مطالعه کنیدزیرا یک ضد یخ بتن خوب با تسریع در روند هیدراتاسیون ، سرعت گیرش اولیه بتن را بالا برده و در نتیجه میزان آب اشباع در بتن را کاهش می دهد ، از طرفی نقطه انجماد آب موجود در بتن را پایین آورده و به همین علت شرایط بند 2 را نیز برآورده می‌کند و بهترین راه برای آن استفاده از تندگیر کننده بتن می‌باشد.
بتنی که در هوای سرد ریخته می‌شود تنها در صورتی دارای مقاومت و دوام لازم برای رعایت الزامات سرویس مدنظر می‌باشد، که به صورت مناسبی تولید، ریخته و محافظت شود
.

 

دیرگیر کننده بتن چیست ؟
مواد افزودنی دیرگیر کننده بتن مواد آلی و یا ترکیبی از مواد آلی و معدنی هستند که برای حفظ کارایی بتن و یا ملات تازه به مخلوط اضافه می شوند. رعایت دقیق دستورالعمل های سازنده و دقت در اندازه گیری مقادیر مصرفی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا همواره خطر عدم گیرش ناشی از مصرف بیش از اندازه افزودنی های کندگیر کننده بتن وجود دارد.دما مهمترین عامل محیطی است که بر عملکرد دیرگیر کننده بتن چیست؟ تاثیر مستقیم دارد. اصولا، یکی از دلایل توصیه مصرف کندگیر کننده، مقابله با مشکلات بوجود آمده در هوای گرم می باشد. رطوبت، سرعت وزش باد، ماشین آلات و تجهیزات تولید و انتقال بتن، زمان حمل، و مهارت نیروهای اجرایی از دیگر عوامل تاثیر گذار در عملکرد افزودنی‌های کندگیر کننده می باشند. بعنوان مثال مقدار مصرف کندگیر کننده بتن در ساعات مختلف روز و شب متفاوت خواهد بود.

 

گروت چیست ؟

گروت مخلوطی از مواد سیمانی و آب، همراه با یا بدون سنگدانه می‌باشد که آب موجود در آن به حدی زیاد است که این ماده کاملاً جاری می‌شود. معمولاً میان گروت و مورتار (ملات) به اشتباه تفاوتی قائل نمی‌شوند و از اسامی آن‌ها به جای یکدیگر استفاده می‌کنند. در حالی گروت و مورتار تفاوت‌های زیادی با هم دارند. گروت نیازی به وجود سنگدانه ندارد، در حالی مورتار بایستی دارای سنگدانه‌ی مناسب باشد. گروت کاملاً می‌تواند جاری شود و روانی زیادی دارد، در حالی که مورتار این گونه نیست. از گروت برای پر کردن فضاهای خالی استفاده می‌شود، در حالی که مورتار برای چسباندن به کار می‌رود.

از گروت برای پر کردن فضاهای خالی و تخلخل‌هایی که در عناصر مختلف ساختمانی ممکن است وجود داشته باشد، استفاده می‌شود. مخلوط کردن و تهیه‌ی گروت معمولاً ساده است و اگر به مقدار خیلی زیادی مورد نیاز نباشد، در همان محل پروژه انجام می‌شود. اما اگر مقدار گروت مصرفی زیاد باشد، سفارش به کارخانه‌های مربوطه داده می‌شود و گروت را با قیمت مناسب در آنجا تهیه خواهد شد.
گروت‌ها انواع مختلفی دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به گروت اپوکسی، گروت سیمانی یا پایه سیمانی، گروت‌های پلیمری و گروت‌های منبسط‌ کننده اشاره کرد. انتخاب نوع 
گروت Groutچیست؟ مورد استفاده در هر موقعیت، بستگی به مطابقت و همزیستی گروت مورد نظر با دیگر مواد موجود دارد. با در نظر گرفتن این شرایط و ویژگی‌های مختلف هر نوع، گروت مورد نظر انتخاب می‌شود.

 

چسب بتن چیست ؟

یکی از افزودنی های پر اهمیت صنعت بتن، چسب بتن است. از جمله مصارف چسب بتن می توان به ترمیم بتن،آب بندی، ترمیم بافت های قدیمی بت، افزایش مقاومت بتن، جلوگیری از ترک بتن، افزایش خواص شیمیایی و مکانیکی و ... اشاره کرد.چسب های بتن به دو دسته اپوکسی و لاتکس (پلیمری) قابل تقسیم هستند.همه ی چسب ها یا شامل پلیمر هستد یا هنگام واکنش شیمیایی حاصل می شوند.پلیمر ها موجب چسبندگی چسب ها می شوند.
چسب اپوکسی از پلیمریزاسیون دو جزء اولیه رزین و سخت کننده ایجاد می شود.هنگام ترکیب رزین با کاتالیست پخت آغاز می شود. در فرآیند پخت زنجیره های مولکولی واکنش داده و حرارت ایجاد می شود. بیشترین مصرف چسب بتن در  تعمیرات بتن های فرسوده است.در ترمیم بتن هایی .برای افزایش چسبندگی بتن به بافت قدیمی از چسب های بتن استفاده می شود
. چسب بتن چیست؟ به دلیل خاصیت ضد آب در نماسازی روی بتن قدیمی و آب بندی استفاده می شود.

 

ترمیم کننده بتن چیست ؟

بتن یک ماده مقاوم است که از استحکام و دوام بالایی برخوردار است . اما بر روی همین ماده مقاوم عوامل مختلفی وجود دارند که بر روی بتن تاثیر می گذارند و موجب تخریب بتن می شوند . ایجاد خرابی در سازه های بتنی استحکام آن را کاهش می دهد. به منظور جلوگیری از این رویداد باید با ترمیم کننده بتن چیست؟ به تعمیر و ترمیم بتن بپردازیم . ترمیم بتن زمانی امکان پذیر است که مقاومت بتن 85 درصد مقاومت طراحی بتن باشد. وقتی مقاومتی کمتر از 85 درصد طراحی داشته باشیم از میزان مقاومتی که سازه به آن نیاز دارد برخوردار نیستیم یعنی سازه نیاز دارد که مقاوم سازی سازه های بتنی شود. مرز ترمیم و مقاوم سازی مقاومت 85 درصد است.چسب لاتکس لایه پیوندی برای ترمیم کننده های الیاف دار بتن
این چسب وظیفه اتصال دو سطح قدیم و جدید در عملیات 
ترمیم کننده الیاف دار بتن را به عهده دارد.

 

هاردنر بتن چیست ؟

بتن در حالت عادی سخت و محکم است، اما همیشه نه. در برخی از کف‌پوش‌های بتنی، خصوصا آن‌هایی که بیشتر در معرض سایش و اصطکاک قرار دارند، کف‌پوش خیلی زود دچار فرسایش می‌شود. برای این که چنین کف‌پوش‌هایی عمر و دوام بالاتری داشته باشند، از مواد افزودنی‌ای استفاده می‌شود که به آن‌ها هاردنر بتن گفته می‌شود. هاردنر بتن در انواع مختلف و به شکل محلول در آب در بازار موجود است. با اضافه کردن این مایعات سیلیکاتی به سطح بتن خصوصا کف ساز صنعتی، باعث سخت‌تر شدن و بالا رفتن دوام بتن می‌گردد. هاردنر بتن اگر به صورت مناسب انتخاب شود و اجرای آن دقیق و بر اساس آیین‌نامه‌های موجود باشد، می‌تواند بهبود قابل توجهی در مقاومت بتن در برابر واکنش‌های شیمیایی و فرسایش ایجاد کند. هم چنین دوام و عمر بتن در مقایسه با بتنی که در آن از هاردنر استفاده نشده، جهش قابل توجهی فراهم می‌آورد. برخی کف‌پوش‌ها در اثر گذشت زمان دچار تغییرات ظاهری و رنگی می‌شوند. هاردنر از بروز چنین تغییرات و زردرنگ شدن کف‌پوش یا بی‌رنگ شدن آن جلوگیری می‌کند. انواع دیگر سخت کننده بتن نیز به شکل پودری موجود است که باید پیش از استفاده در آب حل شوند. نسبت های آب به پودر مخلوطی در دستورالعمل های ارائه شده توسط کارخانه های تولید کننده این مواد آمده است

 

کرگیری ( Core ) بتن چیست؟

کرگیری بتن (کر به معنای هسته core) به عملیات ایجاد یک حفره یا خارج کردن قسمتی از بتن به شکل استوانه‌ای گفته می شود. کرگیری در واقع یکی از روش های مختلف برش و مغزه گیری از بتن تقویت شده یا بتن معمولی می باشد. کرگیری بتن بر روی بتن های مسلح و غیر مسلح نیز انجام می شود. اما به خاطر ماهیت متفاوت آن ها، تفاوت هایی نیز میان این دو عملیات وجود خواهد داشت. کرگیری از بتن مسلح به مراتب سخت تر و پیچیده تر است و انجام این عملیات زمان بسیار بیشتری را نسبت به بتن معمولی می طلبد. همچنین در این مورد روش های کرگیری بتن چیست؟ محدودی نیز وجود دارد که کمی ما را محدودتر می کند. اما در مورد بتن معمولی و غیر مسلح این گونه نیست. کرگیری در بتن غیر مسلح آسان تر و با سرعت بسیار بالاتری صورت می پذیرد. همچنین در مورد انتخاب روش کرگیری نیز کار ما راحت تر است چرا که گزینه های بیشتری پیش روی ماست و از تنوع بالایی برخوردار است.

 

 

 جهت مشاهده محصول و اطلاع از نحوه خرید و قیمت محصولات بتن می توانید با مشاوران فنیکلینیک بتن ایران در ارتباط باشید و یا با شماره های زیر در تماس باشید .


021-45872

021-44604438

021-44464877

021-44549511

 



:: برچسب‌ها: شاتکریت, بتن پاششی, شاتکریت بتن, افزودنی های بتن شاتکریت,ژل میکروسیلیس, ژل میکروسیلیکا, میکروسیلیس ژل شده, مکمل بتن, سیلیس,ضد یخ بتن, انواع ضد یخ بتن, قیمت انواع ضد یخ بتن, تندگیر کننده بتن,دیرگیر کننده بتن, افزودنی دیرگیر کننده بتن, انواع دیرگیر کننده بتن, قیمت دیرگیر کننده بتن,گروت, انواع گروت, گروت سه جزیی, گروت G2, گروت G3 گروت اپوکسی, قیمت گروت, چسب بتن, چسب بتن ضد آب, انواع چسب بتن, کاربرد چسب بتن, مزایای چسب بتن, چسب بتن اپوکسی, چسب بتن لاتکس, چسب کاشت میلگرد, خمیر اپوکسی, ترمیم کننده بتن, ترمیم کننده الیاف دار, ترمیم کننده ویژه بتن, مراحل ترمیم کننده الیاف دار بتن, هاردنر بتن, سخت کننده بتن, انواع هاردنر بتن, ویژگی های هاردنر بتن, مصرف هاردنر بتن, کرگیری بتن, مغزه گیری بتن, اهداف کرگیری بتن, دستگاه کرگیری بتن, کرگیری بر روی بتن مسلح ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آذر 1397 | نظرات ()

سئو
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور استانبول
برگزار کننده بهترین تورهای خارجی
www.alefbatour.com

تور ترکیه
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

خرید بلیط هواپیما
خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری
www.Trip.ir

قفسه بندی
قفسه بندی فلزی انبار
www.fazasazanamin.com
طراحی وب سایت و سئو سایت :پیام آوران پارسیان